Školka - Curriculum

Výuková témata MŠ Beehive

Vítejte ve školce (září)

  • vše o mně
  • já moje tělo
  • já a moje smysly (5 smyslů)
  • já a moji kamarádi

U nás doma (říjen)

  • moje rodina
  • zdravý životní styl (správné stravovací návyky)
  • hygiena (hygienické návyky)
  • podzimní svátky
  • Halloween

Podzim (listopad)

  • Příroda na podzim
  • Život zvířat na podzim
  • Podzim
  • Díkůvzdání

Mikuláš a adventní čas (prosinec)

  • Mikuláš přichází k nám
  • Adventní čas u nás (tradice a zvyky)
  • Adventní čas ve světě (tradice a zvyky)

Zimní čas (leden)

  • Včelička Bee jde do školy a dostává úkoly (příprava k zápisu do ZŠ – třída Čmeláci)
  • Zvířata v zimě
  • Zimní sporty
  • Bezpečnost na sněhu a ledu
  • Zima v přírodě

Svět kolem nás (únor)

  • Cizokrajná kuchyně
  • Hudba z celého světa
  • Cestujeme po světě
  • Cizokrajná zvířata

Vesmír (březen)

  • Planety
  • Slunce a hvězdy
  • Kosmonauti
  • Cesta do pohádky (strašidla a pohádkové bytosti, vztah ke knize)

Jaro (duben)

  • Velikonoce a koledy (velikonoční symboly, zvyky, tradice)
  • Životní cykly (rostlin, zvířat – líhnutí kuřátek
  • Jaro – rodí se mláďátka
  • Brouci
  • Rostliny a květiny (pěstování, sázení,…)

Komunita a doprava (květen)

  • Povolání
  • Čím bych jednou chtěl/-a být
  • Doprava ve městě
  • Cestujeme do daleka – dopravní prostředky – letadla, vlaky, lodě

Léto (červen)

  • Počasí v přírodě
  • Zvířata ze ZOO (život exotických zvířat)
  • Cestování a doprava – výlety za poznáním (blízké i vzdálené)
  • Voda (hry s vodou, život ve vodě – řece, rybníku, moři) a kempování
  • Loučení se školkou

Předškolák (Year 1) – Curriculum

Motorika a sebeobsluha

  • skáče po jedné noze, skáče přes švihadlo, chytá a hází míče, zvládá jednoduchého rytmického pohybu (třeba ve spojení s říkankou nebo písničkou), udržet rovnováhu (při hře na sochy), přeskočí překážku
  • umí nakreslit rovnou čáru, kruh, šneka, horní a dolní oblouček, vlnovku, čtverec, obdélník, trojúhelník
  • rovně stříhá nůžkami, lepí, navléká korálky a staví věže z kostek.
  • sebeobsluha: oblékání, zapínání zipu, knoflíků a patentů, zavazování tkaniček, používání příboru, osobní hygiena (samostatné používání toalety, mytí rukou, čištění zubů, česání)
  • dodržuje základní společenská pravidla: pozdrav, prosba, poděkování nebo vykání dospělým

Kde je pravo a kde levo

  • pravo-levá orientace
  • rozlišuje obrázky obrácené podle vertikální i horizontální osy (důležité pro čtení písmen p, b a d - pokud toto rozlišování dělá problémy, může to signalizovat dyslexii)
  • zraková paměť (pexeso, kimova hra, hledat změny na obrázku, dokreslit do obrázku, co tam chybí)
  • zraková analýza a syntéza (rozpoznávání a skládání částí celku např. puzzle)

Sluchové dovednosti

  • rozeznává zvuky a určí jejich směr
  • umí „odfiltrovat“ vedlejší zvuky (např. ruch ulice, a soustředit se jen na to nejdůležitější, třeba lidskou řeč
  • rozlišuje jednotlivá slova ve větě a slabiky ve slově, ty umí vytleskat a identifikovat první (případně poslední hlásku ve slově - nácvik této dovednosti se začíná se slovy začínajícími a končícími na souhlásku. Mezi šestým a sedmým rokem by měl zvládnout rozpoznat dlouhé a krátké hlásky a měkké a tvrdé slabiky (di-dy) )

Slovní zásoba – výslovnost, komunikační dovednosti

  • měl by umět vyslovovat všechny hlásky, výjimkou, která se obvykle promíjí, je r a ř (pokud je neumí – doporučit k logopedovi)
  • ví jak se jmenuje, kde bydlí a kolik mu je let, nezaměňuje pojmy včera a zítra a dokáže zopakovat dvojverší. Je schopen reprodukovat krátkou pohádku či příběh – jak na základě vyprávění někoho jiného, tak obrázků
  • je dobré, když umí vyjádřit jednu věc několika slovy (muž – pán)

Předčíselné představy - předmatematické dovednosti

  • při počítání prvků určité množiny do počítání začleňuje každý prvek pouze jednou a žádný nevynechá (např. při počítání panenek, autíček, kostek, rohlíků v obchodě)
  • má osvojeno počítání do deseti až dvaceti
  • zná následnost čísel (v řadě čísel žádné nevynechá ani neopakuje)
  • ví, že na konci počítání řady prvků poslední jmenované číslo představuje celkový počet odpočítávaných prvků
  • ví, že nezáleží na směru odpočítávání a že pořadí sčítaných prvků nemění konečný výsledek a že k činnosti lze sčítat nejen stejné, ale i tvarově či velikostně odlišné předměty
  • krokování - krokovací pás nalepen na chodbě
  • barevný rytmus, stavbičky - kostky Fraus

Sociální dovednosti

  • předškolák by měl zvládat určité sociální situace - měl by se umět odpoutat od rodičů
  • částečně zvládá své city a reakce bez křiku a pláče
  • zná a dodržuje určitá základní pravidla společenského chování (vykání dospělým, zdravení, děkování apod.)
  • neměl by být příliš bojácný a úzkostný v kontaktu s vrstevníky a dospělými, což může negativně ovlivňovat navazování vztahů, zapojování do společné činnosti
  • měl by umět samostatně splnit jednoduchý úkol jako např. zaplacení nákupu, obstarat drobný nákup, vyřídit vzkaz

Sjednejte si u nás termín na schůzku a my Vám představíme naše jesličky.

© 2017 Beehive International School s.r.o.